Köpvillkor | Gatt.se
ALLTID FRI FRAKT INOM SVERIGE    •    LEVERANS: 1-3 VARDAGAR    •    PERSONLIG SERVICE: 08-28 88 05    •    4 BUTIKER I STOCKHOLM
Priser inkl. moms
Sortera efter
Underproduktnamn˄˅
Pris˄˅
Tillagd˄˅

Köpvillkor

Betalning
Leveransinformation
Ångerrätt och byten
Säkerhetspolicy

Allmänna villkor

GATT tillämpar såväl Konsumentköplagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste du vara över 18 år.

Köp

Vid beställning av vara på gatt.se träffas avtal om köp först när kunden till uppgiven e-postadress fått en bekräftelse på beställningen (orderbekräftelse). Om ordern innehåller uppenbara fel kan vi i efterhand makulera eller justera ordern, i dessa fall kontaktar vi kunden. Observera att lagda varor i shoppingbagen ej är reserverade. Det görs först vid genomfört köp.

Vi förbehåller oss rätten att korrigera uppenbara fel i efterhand. Dessa kan gälla fel priser eller felskrivningar. Om du inte är nöjd med vår korrigering kan du naturligtvis avbeställa din order utan kostnad och få dina pengar återbetalade.

Vi förbehåller oss rätten att korrigera din order om det visar sig att en vara är slut i lager eller vid andra tekniska problem. Om du inte är nöjd med vår korrigering kan du naturligtvis avbeställa din order utan kostnad och få dina pengar återbetalade.

Priser

Moms på 25 % ingår i alla priser.

Frakt

Fri frakt på alla beställningar inom Sverige.

Returfrakt

Returfrakten kostar 39 kronor och den slipper du om du returnerar i någon av våra butiker. Vid byten tillkommer ingen kostnad för returfrakt.

Betalning

Kortbetalning

Vi accepterar Visa, Mastercard och American Express. Kortbetalningen sker via en krypterad koppling till DIBS betalväxel. Pengarna dras från ditt konto vid beställningstillfället. DIBS betalväxel uppfyller kraven för PCI DSS. Personuppgifterna skyddas och hanteras enligt bestämmelser i PUL.

Faktura

Du kan även välja att handla mot faktura genom Klarna. Du får hem dina varor och kan i lugn och ro titta på och prova dem innan du betalar. Fakturan kommer till den e-post du angett vid beställningen. Du väljer själv om du vill betala inom 14 dagar (Klarna Faktura) eller dela upp betalningen (Klarna Konto). Väljer du Klarna Konto kommer en samlad faktura vid månadens slut per post från Klarna. För mer info om Klarna och fakturor, ring Klarna kundservice: 08 – 120 120 10.

Direktbetalning

Med direktbetalning har du möjlighet att göra betalningen direkt via din Internetbank. Gäller för Swedbank, SEB, Nordea och Handelsbanken. Direktbetalning sker via en krypterad koppling till DIBS betalväxel. DIBS betalväxel uppfyller kraven för PCI DSS. Följ instruktionerna för din Internetbank vid köptillfället.

Leveransinformation

Leveranstid


Om du valt att få dina varor skickade som paket får du normalt dina varor inom 1-3 arbetsdagar efter beställning. Avvikelser och förseningar utöver 3 dagar kan förekomma. I de fall förseningar uppkommer på grund av oss kontaktar vi dig.
Om du valt att hämta ut i någon av våra butiker kan varan hämtas 3 vardagar efter kl. 17.00 efter att beställningen lagts. Du måste ta med legitimation och ordernummer alternativt orderbekräftelsen (denna kommer till den angivna e-postadressen). Vid uthämtning i butik tillkommer ingen fraktkostnad.
Vid eventuell försening har du rätt att häva köpet om du inte godkänner ny föreslagen leveranstid. Har du betalat produkterna i förskott återbetalar vi dina pengar inom 14 dagar.

Utlämningsställen

Om du valt att få dina varor skickade som paket kommer det att skickas med Posten.
Varor som levereras med PostNord MyPack (Posten) hämtas ut vid närmaste Posten-utlämningsställe. Du får en avisering via sms när du kan hämta paketet och på vilket utlämningsställe paketet finns. Ditt paket ligger kvar på ditt utlämningsställe eller den butik du valt i 14 dagar. Ej uthämtade paket debiteras med 100 kr. Vid hämtning av ditt paket ber vi dig att kontrollera att försändelsen är intakt. Skulle försändelsen vara skadad eller lagad på något sätt, ber vi dig kontrollera att allt finns med i paketet. Vid avvikelse: kontakta GATTs kundtjänst på telefon: 08 - 28 88 05 eller mail: kundservice@gatt.se.

Ångerrätt och byten

Gatts förhoppning är att du alltid ska bli nöjd med dina inköp. Om du av någon anledning ändå inte skulle bli helt nöjd hjälper vi såklart gärna till.
Observera att en vara måste vara oanvänd och ha kvar alla produkttaggar för att godkännas som retur. För underkläder och strumpor gäller ånger- & bytesrätten endast om plomberingen är intakt.
Du kan enkelt använda vår bifogade retursedel, annars finns det ett standardformulär att hämta från Konsumentverket. Ladda hem det här.

Byte eller retur i butik (inga avgifter tillkommer)

Beställd och oanvänd vara kan bytas och returneras inom 14 dagar efter att varan är uthämtad eller mottagen.
Vid byten i butik tar du med varorna, följesedeln samt legitimation till butiken, där får du hjälp av personalen.
För att slippa returfrakt rekommenderar vi att du returnerar varan i någon av våra butiker. Tänk på att du måste ha med dig följesedeln (som du fick med leveransen) och legitimation till butiken när du returnerar varan. Har du köpt varan i någon av våra butiker kan du inte returnera den via vår webbshop.
Har du betalat med faktura i webshoppen och du väljer att göra returen i en GATT-butik (eller byter till en billigare vara) får du pengarna tillbaka på ditt kontokort. Du måste därför betala fakturan du fått, då det är Klarna som har hand om fakturorna. I butiken behöver du förutom följesedel även visa upp legitimation.
Eventuell rabatt använd på returnerad vara är förbrukad och flyttas ej över till annan vara.

Byte via webbshoppen (inga avgifter tillkommer)

Beställd och oanvänd vara kan bytas inom 14 dagar efter att varan är uthämtad eller mottagen.
Om du vill byta några av varorna du beställt via webbshoppen fyller du i returblanketten som följer med i paketet. Förslut sedan emballaget ordentligt och klistra på den bifogade returfraktetiketten. Därefter lämnar du in paketet på valfritt PostNord-ombud, sök här för lista över PostNords ombud. Om du byter mot andra varor står vi för returfrakt och fraktkostnaden för dina nya varor.

För att byta en vara, skicka in den välemballerade varan till:
Ulvsundavägen 185G
168 67 BROMMA

Retur via webbshoppen (tillkommer 39 kronor i returfrakt)

Beställd och oanvänd vara kan returneras inom 14 dagar efter att varan är uthämtad eller mottagen.
Använd den bifogade retursedeln som medföljer i paketet, kryssa i orsaken till returen och fyll i formuläret. Använd gärna originalemballaget, se till att försluta förpackningen ordentligt och sätt på den bifogade returfraktetiketten. Därefter lämnar du in paketet på valfritt PostNord-ombud, sök här för lista över PostNords ombud. När du returnerar en vara debiteras du en kostnad på 39 kronor, avgiften regleras i efterhand. Har du några frågor gällande din retur, kontakta GATTs kundtjänst.
Så snart din retur blivit administrerad får du en bekräftelse via mail. Vi arbetar så snabbt vi kan med att administrera din återbetalning som ska ske senast 14 dagar från att vi mottagit varan. Så fort vi har möjlighet uppdaterar vi din faktura så att du snabbt och enkelt ska veta hur mycket du eventuellt ska betala. En uppdaterad faktura skickas då till den e-postadress som angavs vid köpet.

För att returnera en vara, skicka in den välemballerade varan till:
GATT AB
Ulvsundavägen 185G
181 50 BROMMA

Har du köpt varan i någon av våra butiker kan du tyvärr inte returnera den via vår webbshop.

Reklamationer

Gatt arbetar bara med noggrant utvalda varumärken och varje produkt ses över innan den skickas. Vår förhoppning och målsättning är att alla varor som skickas ska vara av hög kvalitet och motsvara dina förväntningar.
Skulle du av någon anledning ändå få en defekt, fellevererad vara eller om det är något annat som avviker från din beställning, kontakta GATT:s kundtjänst så snart felet upptäcks. Du som konsument har rätt att reklamera en felaktig vara inom 3 år efter inköpsdatumet, inom rimlig tid efter att felet upptäcks. Vid reklamation: Skriv orsaken till reklamationen och använd den bifogade retursedeln som kommer i paketet. Vi står självklart för returfrakten förutsatt att det är en godkänd reklamation. Vi följer allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.
Självklart kan du också reklamera varan i någon av våra butiker. Tänk på att du måste ha med dig följesedeln (som du fick med leveransen) till butiken när du reklamerar varan. Om du inte hittar din följesedel kan du skriva ut och ta med orderbekräftelsen du fick per e-post vid beställningen.
Har du köpt varan i någon av våra butiker kan du inte reklamera den via vår webbshop.
Här hittar du våra kontaktuppgifter.

Information innan du skickar in ditt plagg:
Av hygienskäl uppskattar vi att plagget är rent innan det lämnas/skickas till oss.

Exempel på godkända reklamationer:
* Logotype saknas/sitter snett etc.
* Söm saknas/ficka är igensydd etc.
* Blixtlåset fungerar inte och anledningen är inte normalt slitage.

Exempel på "fel" som inte behöver vara en reklamation:
* Hål i ärmhålor eller kragen orsakade av att man "slitit" av sig tröjan.
* Noppor på ullplagg, noppor är naturligt och det är näst intill ofrånkomligt att ullplagg inte noppar, ett tips är att plocka bort dem med handen eller en klädborste. Noppor är överflödiga ulltrådar som samlar ihop sig och bildar klumpar.
* Slitna jeans i grenen orsakas av normalt slitage och behöver inte vara grund för reklamation.
En godkänd reklamation betyder inte per automatik att du blir av med plagget och får pengarna tillbaka. I första steget gör vi alltid vårt bästa för att åtgärda felet. Om detta inte är möjligt försöker vi ersätta dig med ett liknande plagg om liknande plagg finns, i tredje hand återbetalar vi dig beloppet.

Outlösta paket

För paket som inte blir utlösta debiteras en avgift på 100 kronor för hanteringskostnader. Det gäller expediering, packning, emballage, frakt, returfrakt samt returbehandling.

Säkerhetspolicy

Säkerhet

Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller även för e-postadresser.

Cookies

En "cookie" är en liten textfil som sparas på din dator. De cookies vi använder oss av är s.k. sessionscookies och är bland annat till för att hålla reda på din shoppingbag när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.
Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.

Personuppgifter

GATT ansvarar för behandlingen av de personuppgifter som du som kund lämnar till oss. Uppgifterna används för att kunna administrera dina inköp. GATT använder endast uppgifterna inom koncernen och lämnar ej uppgifter till tredje part.

Nyheter

2017-07-21

Mina Ray-Bans och jag


stilinspiration Preferenserna går vitt isär när det kommer till solglasögon men efter en snabb rundfrågning bland kollegorna kan vi (högst ovetenskapligt) konstatera att Ray-Ban har en modell för varje smak. Vi frågade Tomas, Fredrik och William vilka Ray-Bans de väljer och varför, och fick tre helt olika svar.
2017-06-01

7 måsten i sommargarderoben

stilinspirationredaktionensval Semestern närmar sig med stormsteg och butikerna är fyllda till bredden med härliga sommarplagg. Enligt oss på redaktionen finns det 7 plagg som behöver finnas i garderoben för att vi verkligen ska känna oss redo för sommaren. Eftersom vi varit med i gemet ett tag vet vi att det inte går att vänta till dagen innan semestern börjar med att uppdatera sig, då godbitarna har en förmåga att ta slut med en rykande fart. Vårt tips är att redan idag gå hem och kolla igenom garderoben för att se att alla 7 måsten för sommaren finns där.
2017-05-30

Favorittyget i sommartid: Madras

säsongensmoderedaktionensval

Ju närmare semestern man kommer, desto mer ökar längtan efter färgglada och mönstrade plagg. Madras är ett av våra absoluta favorittyger i sommartid tack vare den luftiga känslan och de härliga färgerna.

ALLTID FRI FRAKT INOM SVERIGE

LEVERANS: 1-3 VARDAGAR

PERSONLIG SERVICE: 08-28 88 85

4 BUTIKER I STOCKHOLM