Byten & ångerrätt, Herrkläder & Märkeskläder | Gatt
ALLTID FRI FRAKT INOM SVERIGE    •    LEVERANS: 1-3 VARDAGAR    •    PERSONLIG SERVICE: 08-28 88 05    •    4 BUTIKER I STOCKHOLM
Priser inkl. moms
Sortera efter
Underproduktnamn˄˅
Pris˄˅
Tillagd˄˅

Byten & ångerrätt


Gatts stora förhoppning är att du alltid ska bli nöjd med dina inköp. Om du av någon anledning ändå inte skulle bli helt nöjd hjälper vi såklart gärna till.
Observera att en vara måste vara oanvänd och ha kvar alla produkttaggar för att godkännas som retur. För underkläder och strumpor gäller ånger- & bytesrätten endast om plomberingen är intakt.
Du kan enkelt använda vår bifogade retursedel, annars finns det ett standardformulär att hämta från Konsumentverket. Ladda hem det här

Byte eller retur i butik (inga avgifter tillkommer)

Beställd och oanvänd vara kan bytas och returneras inom 14 dagar efter att varan är uthämtad eller mottagen.
Vid byten i butik tar du med varorna, följesedeln samt legitimation till butiken, där får du hjälp av personalen.
För att slippa returfrakt rekommenderar vi att du returnerar varan i någon av våra butiker. Tänk på att du måste ha med dig följesedeln (som du fick med leveransen) och legitimation till butiken när du returnerar varan. Har du köpt varan i någon av våra butiker kan du för tillfället tyvärr inte returnera den via vår webshop.
Har du betalat med faktura i webshoppen och du väljer att göra returen i en GATT-butik (eller byter till en billigare vara) får du pengarna tillbaka på ditt kontokort. Du måste därför betala fakturan du fått, då det är Klarna som har hand om fakturorna. I butiken behöver du förutom följesedel även visa upp legitimation.
Eventuell rabatt använd på returnerad vara är förbrukad och flyttas ej över till annan vara.

Byte via webbshoppen (inga avgifter tillkommer)

Beställd och oanvänd vara kan bytas inom 14 dagar efter att varan är uthämtad eller mottagen.
Om du vill byta några av varorna du beställt via webshoppen fyller du i returblanketten som följer med i paketet. Förslut sedan emballaget ordentligt och klistra på den bifogade returfraktetiketten. Därefter lämnar du in paketet på valfritt PostNord-ombud, sök här för lista över PostNords ombud. Om du byter mot andra varor står vi för returfrakt och fraktkostnaden för dina nya varor.

För att byta en vara, skicka in den välemballerade varan till:
GATT Farsta Centrum
Storforsgränd 3
123 47 FARSTA

Retur via webshoppen (tillkommer 39 kronor i returfrakt)

Beställd och oanvänd vara kan returneras inom 14 dagar efter att varan är uthämtad eller mottagen.
Använd den bifogade retursedeln som medföljer i paketet, kryssa i orsaken till returen och fyll i formuläret. Använd gärna originalemballaget, se till att försluta förpackningen ordentligt och sätt på den bifogade returfraktetiketten. Därefter lämnar du in paketet på valfritt PostNord-ombud, sök här för lista över PostNords ombud. När du returnerar en vara debiteras du en kostnad på 39 kronor, avgiften regleras i efterhand. Har du några frågor gällande din retur, kontakta GATTs kundtjänst.
Så snart din retur blivit administrerad får du en bekräftelse via mail. Vi arbetar så snabbt vi kan med att administrera din återbetalning som ska ske senast 14 dagar från att vi mottagit varan. Så fort vi har möjlighet uppdaterar vi din faktura så att du snabbt och enkelt ska veta hur mycket du eventuellt ska betala. En uppdaterad faktura skickas då till den e-postadress som angavs vid köpet.

För att returnera en vara, skicka in den välemballerade varan till:
GATT Farsta Centrum
Storforsgränd 3
123 47 FARSTA

Har du köpt varan i någon av våra butiker kan du tyvärr inte returnera den via vår webshop.

Reklamationer

Gatt arbetar bara med noggrant utvalda varumärken och varje produkt ses över innan den skickas. Vår förhoppning och målsättning är att alla varor som skickas ska vara av hög kvalitet och motsvara dina förväntningar.
Skulle du av någon anledning ändå få en defekt, fellevererad vara, eller om det är något annat som avviker från din beställning, kontakta GATTs kundtjänst så snart felet upptäcks. Du som konsument har rätt att reklamera en felaktig vara i 3 år, inom rimlig tid efter att felet upptäcks. Vid reklamation: skriv orsaken till reklamationen och använd den bifogade retursedeln som kommer i paketet. Vi står självklart för returfrakten förutsatt att det är en godkänd reklamation. Vi följer allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.
Självklart kan du också reklamera varan i någon av våra butiker. Tänk på att du måste ha med dig följesedeln (som du fick med leveransen) till butiken när du reklamerar varan. Om du inte hittar din följesedel kan du skriva ut och ta med orderbekräftelsen du fick per e-post vid beställningen.
Har du köpt varan i någon av våra butiker kan du inte reklamera den via vår webshop.

Här hittar du våra kontaktuppgifter.

Information innan du skickar in ditt plagg:


Av hygienskäl uppskattar vi att plagget är rent innan det lämnas/skickas till oss.

Exempel på godkända reklamationer:
* Logotype saknas/sitter snett etc.
* Söm saknas/ficka är igensydd etc.
* Blixtlåset fungerar inte och anledningen är inte normalt slitage.

Exempel på "fel" som inte behöver vara en reklamation:
* Hål i ärmhålor eller kragen orsakade av att man "slitit" av sig tröjan.
* Noppor på ullplagg, noppor är naturligt och det är näst intill ofrånkomligt att ullplagg inte noppar, ett tips är att plocka bort dem med handen eller en klädborste. Noppor är överflödiga ulltrådar som samlar ihop sig och bildar klumpar.
* Slitna jeans i grenen orsakas av normalt slitage och behöver inte vara grund för reklamation.
En godkänd reklamation betyder inte per automatik att du blir av med plagget och får pengarna tillbaka. I första steget gör vi alltid vårt bästa för att åtgärda felet. Om detta inte är möjligt försöker vi ersätta dig med ett liknande plagg om liknande plagg finns, i tredje hand återbetalar vi dig beloppet.

Outlösta paket


För paket som inte blir utlösta debiteras en avgift på 100 kronor för hanteringskostnader. Det gäller expediering, packning, emballage, frakt, returfrakt samt returbehandling.

Nyheter

2017-04-28

Premiär på Gatt för exklusiva t-shirtmärket Limitato

Limitato


Bärbar konst! Vi är nu stolta återförsäljare av Limitatos exklusiva t-shirtar med prints av några av världens mest kända konstverk och fotografier.
2017-04-26

Se snygg ut i jeans på jobbet

jeansvardagsstil
Jeans på jobbet? Ja visst! Jeans och kavaj är idag en standard-jobbuniform inom många yrkesgrupper. Kombinationen är dock inte helt enkel att få till, utan det finns ett par saker som man bör tänka på.
2017-04-21

Det skandinaviska möter det kontinentala hos Oscar Jacobson i vår

oscarjacobson Hantverk och kvalitet är alltid i fokus hos Oscar Jacobson och vårens kollektion är inget undantag. Oscar Jacobson bjuder på en lätt och bärbar kollektion där det skandinaviska arvet möter ett kontinentalt formspråk och ljuset och färgerna leder vägen.

ALLTID FRI FRAKT INOM SVERIGE

LEVERANS: 1-3 VARDAGAR

PERSONLIG SERVICE: 08-28 88 85

4 BUTIKER I STOCKHOLM